Voisi kuvitella, etta kurkku on kurkku, oli se sitten missapain maailmaa tahansa. Nain ei kuitenkaan ole asian laita Aasiassa. Tahan mennessa olemme tormanneet seuraavanlaisiin kummallisuuksiin:
1) Brandy, joka maistuu rommilta (Shanghai)
2) Banaanit ovat pienia ja kirpeita, kuin banaanin ja kiiwin sekoituksia
3) Tomaatilta nayttava pala onkin makkara
4) Kuivattu luumu onkin jattilaisrusina
5) Limu maistuu jaatelolta
6) Kaakao ja kahvi maistuu vedelta (Kiina)
7) Jogurtti muistuttaa olemukseltaan enemman kermaviilia kuin jogurttia
8) Lohikaarmehedelma maistuu miedolta kiiwilta eika lohikaarmeelta
9) Jackfruit maistuu kumiselta hunajamelonilta
10) Sitruunainkivaariteesta tulee mieleen lahinna pesuaine
Aika osuva lista, Thaimaan reissulta ainakin muistan tuon 5) pitävän ällöttävän hyvin paikkansa.
VastaaPoistaJos on makeannalka, niin kohta 5 on iloinen yllatys.
VastaaPoistaTykkään erityisesti kohdan 8) toteamisesta :P miltä se lohikäärme sitten maistuu? ;)
VastaaPoistaThaimaalainen "viski" Sangsom tehdään sokeriruo'osta, joten se on teknisesti ottaen rommia.. Ilmeisesti olette tutustuneet vastaavanlaiseen tuotteeseen, jota on tarjottu viskinä.
VastaaPoistaEikun brandynä.. Kiinalainen "brandy" on siis rommia, kuten myös thaimaalainen viski ;)
VastaaPoistaKrista, etko muka tieda, milta lohikaarme maistuu? ;)
VastaaPoistaJa Popelle kiitos tietoiskuista. Eivat nakojaan taalla osaa nimeta alkoholejaan.