26.11.2011 Hanoi
Hanoin hektisyyden rinnalla risteilymme Halong Bayhyn oli aivan kuin eri maailmasta. 4 tunnin bussimatkan ja tunnin odottelun jalkeen paasimme nousemaan laivaan, jossa kurnivat mahamme saivat viimein helpotuksen lounaan muodossa. Ruoka oli hyvaa, muttei mitenkaan erikoista ja poytaseura vahintaan nihkeaa. Onneksi hetken istuskelun jalkeen paasimme kaymaan uskomattomassa tippukiviluolassa. Veden kaivertama onkalo oli taynna toinen toistaan hienompia veistoksia ja onkaloita. Lahes yhta hieno oli ulkopuolta peittava viidakko. Turisteja oli paljon ja oppaamme joutuikin hoputtamaan meita paikoin, mutta kokemus oli silti positiivinen.
Luolan jalkeen paasimme kokeilemaan melomista. Olisin voinut meloa pitkaankin, mutta S:n olkapaa ei oikein kestanyt. Ennen illallista kavimme viela nopealla uintireissulla kauniissa poukamassa. Vain mina, S ja eras kiinalainen jatka uskaltautuivat veteen, muut nysvasivat kannella.
Yovyimme laivalla. Aamu alkoi jalleen tehokkaalla uintireissulla. Loppuristeilyn makasimme aurinkokannella nauttien laheisimmasta tahdestamme seka kauniista maisemista.Puuduttavan bussimatkan jalkeen olimme jalleen Hanoi hostellissa, jonne jaimme viela pariksi yoksi ennen eteenpain jatkamista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti