4.12.2011
Viimeinen paikka, jossa olisin uskonut viettavani luksuselamaa Aasiassa on Ho Chi Minh City (Saigon). Nain kuitenkin kavi. Hostimme on nimittain paitsi hyvin toimeentuleva, myos aarimmaisen antelias. Han maksaa kaytannossa kaiken; ruoan, juomat. Lisaksi han on ostanut meille molemmille pienet lahjat (minulle pullon Russki Standardia). Kuumien paivien aikana on ihanaa liikkua ympariinsa ilmastoidussa autossa, eika liikennekaan haittaa, silla hostillamme on paikalliseen ajotapaan tottunut kuljettaja. Uskomattominta on, ettei han odota mitaan vastapalveluksia tasta meille suomastaan luksuksesta.
Eilen kavelimme ympari kaupungin keskustaa. Poikkesimme paikalliselle torille ja kavimme nopeasti hindutemppelissa. Entinen presidentin palatsi oli hieman tylsa, mutta onneksi mina ja S keksimme omaa viihdyketta paikan kymmenista elainpatsaista. Sain ostettua myos uuden kannykan varastetun tilalle, mutta iPodin menetys kirvelee viela.
Tanaan vuorossa olivat Saigonin satama, Ho Chi Minh museo ja paikallinen elaintarha. Olimme S:n kanssa aivan liekeissa kirahveista, norsuista ja tiikereista. Hostimme ja hanen kuljettajansa naureskelivat innostuksellemme, mutta antoivat meidan juosta vapaasti 5-vuotiaiden keskella.Kavaisimme viela pikaisesti kiinalaisessa kaupungissa ennen paluuta asunnolle.
Nyt vasta hokasin tän blogin! Parasta! :D
VastaaPoistaNauttikaa vaan siitä lämmöstänne... Nimim. neiti Lissabonin talvessa ilman patteria tai muutakaan lämmitysjärjestelmää. :P