torstai 8. joulukuuta 2011

Paluu harmaaseen arkeen

23.11.2011

Shanghain loiste on jo kaukana, silla siirryimme Nanningiin. Kaupungissa on vain 3 miljoonaa asukasta, joten Kiinan mittapuulla se on pieni. Se nakyy erityisesti tekemisen puutteena.

Viimeisena iltanamme Shanghaissa joimme cocktailit pilvenpiirtajan ylimmassa kerroksessa. Maisema oli huikea, mutta niin oli myos lasku (202 yania kahdesta cocktailista!!!) Palasimme pian takaisin maan pinnalle ja illallinen maksoikin huimat 20 yania.Pyorittyamme hetken kaupoissa (joista loytyi ihania vaatteita, muttei mitaan ostettavaa) tapasimme Peterin ja hanen kiinalaisen ystavansa. Nautimme illan toiset cocktailit Barbarossassa. Baari oli aivan kuin Tuhannen ja yhden yon kertomuksista, katosta roikkui kauniita lyhtyja, seinat oli koristeltu kauniilla maalauksilla ja Fatiman kasilla. Ainoastaan musiikki ei sopinut miljooseen.

Kaikkeen tahan verrattuna Nanning on tylsa ja tavallinen. Onneksi hostellimme on siisti ja mukava. Netti ei oikein toimi, mutta henkilokunta puhuu englantia ja on auttavaista sorttia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti